Ik trek inIk trek in  •  Mijn huur en mijn lastenMijn huur en mijn lasten  •  Ik heb hulp nodigIk heb hulp nodig  •  Ik heb een hersteller nodigIk heb een hersteller nodig

Ik ben huurder van de Zuiderhaard

Voor de huurders beheert de huurdienst specifieke zaken zoals:
– Het verhuren van de woningen
– De opzegging
– Het naleven van de huurcontracten
– Het naleven van het huishoudelijk reglement
– De aanvragen tot overplaatsing
– De aanvragen voor badges/sleutels
– Het verhuren van de parkings
– De aanvragen tot domiciliekeuze/huisvesting
– Het vrijmaken van insecten
– Het langskomen voor de meteropname
– Enz.

Huurdienst: 02/534.78.80
E-mailadres: Huurdienst
Om aanvraagformulieren te bekomen betreffende “parkingaanvraag”, “bestelling badge” of “aanvraag tot overplaatsing”, vul eerst dit elektronisch formulier in.

Ik wens een extra badge of sleutel
Wat moet ik doen? Een gemotiveerde geschreven aanvraag indienen via een formulier te verkrijgen bij het loket.
Hoeveel zal het kosten? Een WAARBORG van €15 per extra badge of sleutel, die terugbetaald zal worden wanneer u deze teruggeeft.

Ik heb een rat of een muis gezien
In de gemeenschappelijke delen? Dan verwittig ik de conciërge of de huurdienst.
In mijn woning? Dan koop ik een product om ze uit te roeien.

Ik wens een kopie van mijn huurcontract
Ik dien een geschreven aanvraag in bij de huurdienst en ontvang de documenten.
Binnen de 10 dagen vanaf ontvangst van de aanvraag.

Ik wens een parkeerplaats
Ik vul een aanvraagformulier in aan het loket of online formulier.
Hoeveel zal het kosten? Overdekte parkeerplaats: sociale huurder: € 67,33 – particuliere huurder: € 81,47 – niet overdekte parkeerplaats: sociale huurder: € 33,67 – particuliere huurder: € 40,74 – motorplaats: sociale huurder: € 16,83 – particuliere huurder: € 33,95
Wanneer krijg ik mijn parkeerplaats?
Afhankelijk van de beschikbaarheid zult u een brief met uitleg ontvangen.
BePark : Het is mogelijk parkeerplaatsen te huren in de Olieslagerij (Olieslagerijlaan 6, 32 – 1190 Vorst), in de Gloge (Globelaan 4, 6, 8 – 1190 Vorst) en in de Dries (Driesstraat – 1190 Vorst) via het bedrijf Parking BePark
U kunt op twee manieren contact opnemen met hun commerciële dienst
• Per telefoon op +32 2 880 05 50 (van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur)
• Per e-mail op het volgende adres – contact-sales@bepark.eu
Hun verkoopteam zal dan de inschrijving en het correcte gebruik van de parkings opvolgen.
De toegang tot de parking is gedigitaliseerd, zodat de gebruikers van BePark via hun gsm toegang krijgen tot de parking (via de BePark applicatie, of via een telefoontje).

Ik wil iemand domiciliëren/huisvesten in mijn woning
Ik dien een GESCHREVEN aanvraag in bij de huurdienst en ontvang een geschreven antwoord na beschouwing van het dossier.

Ik wil mijn huurcontract opzeggen
Termijn: 3 maanden startend vanaf de 1ste dag van de maand volgend op uw opzegging.
MIJN WONING EN MIJN KELDER MOETEN VOLLEDIG GELEEGD EN SCHOONGEMAAKT WORDEN.
Hoe: per aangetekende brief of tegen ontvangstbewijs met het mandaat voor plaatsbeschrijving bij vertrek ingevuld en getekend.
Waar kan ik het mandaat vinden? Bij het loket of op afspraak met de huurdienst.
Moet ik de meters sluiten? NEE, de Zuiderhaard zal u op de dag van de plaatsbeschrijving het verhuisdocument van de meters overhandigen.
Moet ik de plaatsbeschrijving betalen? JA, €200, waarvan €100 ten laste van de huurder en €100 ten laste van de Zuiderhaard is.

Iemand in het gezin is overleden. Wie moet ik op de hoogte brengen?
We beseffen dat dit een pijnlijke periode is, maar voor een eventuele herziening van de huurprijs zult u een overlijdensakte moeten binnen brengen, alsook een bewijs van de nieuwe gezinsinkomens.
De sociale dienst zal tevens beschikbaar zijn om u bij te staan.

Mijn buren maken veel lawaai, ze maken de gemeenschappelijke delen vies…
Gelieve hiervoor een brief te sturen naar de huurdienst of de Directie. Sommigen onder jullie denken vast dat het niets zal uitmaken een klacht in te dienen, maar dat is NIET WAAR.
Weet echter dan zonder geschreven bewijzen de Zuiderhaard nooit zal mogen tussenkomen.
Indien u met meerderen klagen over eenzelfde huurder, dan wordt het nog makkelijker voor de Zuiderhaard. Elk klacht telt dus!

Voor bijzondere gevallen kunt u contact opnemen met de huurdienst.